Loading...

Marketing rekomendacji

Rekomendacje to wyrażenie pozytywnej opinii na temat czegoś lub kogoś. Z punktu widzenia marketingowego, rekomendacje to wyrażenie pozytywnej opinii na temat produktu lub usługi. Rekomendacje mogą być w postaci rozmowy między ludźmi jak i w Internecie w postaci zamieszczenia opinii, którą mogą przeczytać osoby, których nie znamy. WOMM to wszelkie działania marketingowe, które wpływają na zachowania konsumentów. Mają na celu wywołanie pozytywnych opinii na temat produktu lub usługi i szerzenie tej opinii w grupie dalszych potencjalnych konsumentów.


  • marketing rekomendacji szkolenie wiedza emilia sabat
  • marketing rekomendacji szkolenie wiedza emilia sabat
  • marketing rekomendacji szkolenie wiedza emilia sabat

Dlaczego warto?

  • Programy rekomendacyjne – zaangażowanie konsumentów w rekomendowanie marki w różnych kanałach komunikacji
  • Dotarcie do wyselekcjonowanych konsumentów
  • Budowa bazy liderów opinii w ramach długofalowej współpracy z marką
  • Zwiększenie świadomości i pozytywnych opinii dzięki doświadczeniu z produktem


    Podczas kampanii rekomendacji dochodzi do interakcji. Interakcją są rozmowy z drugą osobą na temat produktu czy usługi. Bardzo często udział w interakcjach WOM, które są związane z produktami, okazuje się prostym i skutecznym sposobem na to, by między ludźmi nawiązała się nić porozumienia.

    WOMM to wszelkie działania marketingowe, które wpływają na zachowania konsumentów.

    Gdy spotyka się nową osobę, rzadko trzeba czekać dłużej niż kilka minut, aby rozmowa nie „zahaczyła” o jakiś produkt. To dobry pomysł na wypełnienie luk w rozmowie. Zdarza się, że ludzie posługują się WOM, aby znaleźć potwierdzenie dla opinii, którą wcześniej osoba sformułowała.

    Wydaje się, że ludzie posługują się WOM, ponieważ lubią dzielić się z innymi swoimi poglądami, opiniami czy informacjami. Kiedy jakiś produkt sprawia, że czują się dobrze, źle, wywołuje to złość lub poczucie zaskoczenia — ludzie chcą się tą informacją i uczuciem podzielić z innymi. Natomiast fakt, że podczas tworzenia WOM związanego z różnymi produktami, ludzie kierują się różnymi pobudkami, również egoistycznymi, nie czyni tych interakcji mniej szczerymi czy mniej uczciwymi.





    Dzięki bogatemu doświadczeniu oferuję Państwu opracowanie strategii wprowadzenia programów rekomendacyjnych dla Państwa brandów, a także project managment – wdrożenie programu wraz z pełną koordynacją na każdym etapie projektu. Dodatkowo prowadzę szkolenia zespołów i brand managerów zainteresowanych realizacją kampanii marketingu rekomendacji.

    Zakres szkolenia:

    1. Marketing rekomendacji i Ambasador marki – narzędzia i cele
    2. Dlaczego polecamy produkty i usługi?
    3. Kampania marketingu rekomendacji – etapy realizacji, strategie marketingowe
    4. Efekty kampanii marketingu rekomendacji
    5. Case study, ciekawostki i błędy popełniane podczas współpracy z Ambasadorami marki